„De ce un program educațional pentru formarea caracterului în școala românească?
Pentru că…
… Dezvoltarea personalității elevilor și formarea unui bun caracter constituie deziderate ale școlii românești într-un context educațional centrat pe elev și pe dezvoltarea competențelor cheie care asigură transferul și mobilizarea cunoștințelor și a deprinderilor în situații noi și dinamice.
… Rolul educației în formarea unor cetățeni activi, informați și responsabili este cu atât mai pregnant cu cât lumea se schimbă într-un ritm din ce în ce mai rapid, iar diversitatea este din ce în ce mai mare.
… Școala este chemată să-i învețe pe tineri care sunt valorile umane de bază ca cinstea, bunătatea, generozitatea, iubirea, curajul, libertatea, spiritul dreptății, egalitatea și respectul.
Programul educativ Character First vizează atât aplicarea practicilor educaționale privind formarea unui bun caracter, cât si crearea unei culturi pro-caracter în școala românească. De altfel, scopul educației este acela de a transforma copiii în cetățeni responsabili din punct de vedere moral, cu stăpânire de sine, disciplinați, umani, implicati activ social.”
– Prof. Gabriela Nichifor, Director CCD Tulcea