„Cele 49 trăsături de caracter acoperă o gamă largă de comportamente dezirabile: atitudinea față de propria persoană, față de familie, față de colegi; integrarea în societate; comportament civic și moral. Prin urmare, consider că sunt un set adecvat de standarde.
Corectarea bazată pe caracter are scopul refacerii relației dintre profesor și elev, părinte și copil.
Amânând rezolvarea problemei, elevul va considera că fapta sa nu a încălcat nicio regulă sau că nu este gravă. Prin urmare va persevera în răul făcut. Dacă la o dată ulterioară va fi sancționat, nu va înțelege de ce atunci, nu și înainte sau de ce el, nu și altul.
Tonul calm îi permite profesorului să se facă înțeles, nu doar auzit. Știind că a încălcat normele, elevul este agitat și, dacă i se vorbește cu mânie, va riposta.
Vorbind calm, elevul va fi nevoit să răspundă la fel. Liniștindu-se, el va putea să rememoreze faptele sale, să înțeleagă resorturile acțiunilor sale și consecințele acestora.”
– Prof. Georgeta Popa din Cluj-Napoca